søndag 19. februar 2012


Jeg elsker rett og slett at det går mot lysere, og varmere tider. Helgen har jeg tilbrakt på fjellet, i herlig påskesol. Og jeg har fått nyte flere treningsøkter i min nye favorittsport, nemlig langrenn. Denne vinteren har jeg virkelig fått sansen for trening på ski, veksler både mellom intervaller og langkjøring. Dette passer meg også perfekt, i og med at kneet ikke er helt klart for løping enda. 


Tenkte å tipse om en enkel og effektiv intervalløkt. Du trenger nemlig ikke store plassen å boltre deg på. Finn deg en strekning, gjerne med litt kupert terreng, og gå 4x4-intervaller. 


  1. Varm opp godt, 10-15 minutter. 
  2. Gå så 4 minutter i høyt tempo, her skal du ligge opp mot makspuls.
  3. Gå så i rolig i 2 minutter.
  4. Gjenta disse intervallene 4 ganger. 
Og vips, så har du trent intervaller som er svært effektive for kondisjonen din. 

Selv har jeg gått langkjøring i dag, 15 km på ski i nydelig sol. Perfekt søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar