onsdag 21. september 2011

Nye løpesko!

Når det kommer til trening, er det én ting som hvertfall må være på plass, og det er gode sko! Jeg har brukt lang tid på å finne hva slags type sko jeg liker best å løpe med, og hos Adidas har jeg funnet opptil flere. Det er jo en jungel av løpesko der ute, så når man først finner noen man liker er det greit å holde seg til de;)
Når man trener opptil 6 ganger i uken, er det lurt å ha flere par man kan velge mellom. For tiden bruker jeg to forskjellige modeller Adidas Supernova og Adidas Adizero. Ved mye trening blir skoene fort slitt ut, og jeg har i dag oppgradert et av parene mine. 
Mitt nyeste kjøp er Adizero Boston. Det er en lettvektssko, samtidig som at den har solid demping. Kommer nok til å bruke disse til intervalltrening, og lengre løp. Får se om jeg bruker de førstkommende søndag, litt risiko å løpe med helt nye sko på halvmaraton!






Mitt andre par heter Supernova. De er litt tyngre, og har en mer solid såle. Disse bruker jeg på langkjøringsturene. Har litt overpronasjon, og disse skoene gir derfor god støtte. 

 Gode løpesko er hvertfall alfa og omega! Dersom du ikke har noen gode par allerede, anbefaler jeg å ta turen til Løplabbet, hvor man helt gratis kan få en vurdering av hva slags sko man trenger. 

1 kommentar:

  1. Anbefaler å teste ut AdiZero Tempo og AdiZero Aegis om du liker Boston! De er gode og veldig fine å se på også:-)

    Min tredje favoritt heter ClimaCool Chill - kommer i all verdens smashing farger og veier så godt som ingenting.

    Lykke til på søndag - håper du knuser AB!

    SvarSlett