tirsdag 20. september 2011

5 days to go


Merk at den overskriften der ikke kommer fra meg, men fra duellanten min, Arthur Buchardt! For noen dager siden gjorde vi et intervju angående "Mål Krefter Mot Kreft" i DN, det kan leses her

Men når sant skal sies, er ikke maraton noe hvem som helst kan begi seg ut på, uten å ha lagt noen treningsøkter bak seg. Det ligger mye trening bak et sånt løp, og jeg merker virkelig at det nå kun er 5 dager igjen til jeg skal løpe halvmaraton her i Oslo. 

Jeg sover dårligere om nettene, og er stresset på om formen egentlig er der den burde være. Det er selvfølgelig ikke helt ideelt å tilbringe én måned på reisefot rett før et sånt løp, men jeg har prøvd å opprettholde treningsrutinene i så stor grad som er mulig, når man er på jobbtur. 

Og for en som er vant til å trene hver dag, er det litt av en overgang å redusere treningsmengden så betraktelig denne siste uka. Hadde en rolig løpeøkt i går, i morgen venter siste økt før søndag. Det blir en rolig tur da også, sett bort i fra de siste 20 minuttene hvor jeg skal løpe i det tempoet jeg planlegger å løpe i på løpsdagen. 

Så nå gjelder det bare å holde seg i ro. Blir mildt sagt rastløs av å ikke få "lov" til å trene så mye denne uken, men når selveste Jack Waitz sier at det er sånn det skal gjøres, kan jeg ikke annet enn å stole på det:)

Gjorde også et lite intervju angående trening og det kommende løpet under pressekonferansen til Oslo Maraton i går, det kan dere se her:)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar