lørdag 16. april 2011

Aftenposten

I går gjorde jeg et raskt intervju med Aftenposten, angående bloggen og trening. Tok også noen bilder til saken, som jeg regner med at dere ser har litt glimt i øyet;)

Ble selvfølgelig en real løpeøkt etter at jeg var ferdig, nok en langkjøring. Så i dag blir det intervaller! Gruer meg til å løpe intervaller med miCoach på øret, venter meg en ganske heftig økt.




I dag er det for øvrig bare 20 dager igjen til jeg skal løpe Sentrumsløpet. Jeg fikk en kommentar angående trening fram til et slikt løp:" Veldig inspirerende å lese dine treningsinnleg, fortsett med det :) Skriv gjerne litt om treningsprogrammet ditt frem til Sentrumsløpet. Skal selv være med på dette, og bør vel egentlig snart komme igang med å løpe litt lenger enn 5-6 km... "

Fram mot løpet kommer jeg til å veksle mellom å løpe langkjøring på ca 10 km og intervaller. Når jeg kjører intervalltrening er det som regel 4x4 som gjelder, men nå som jeg har begynt med miCoach kommer det til å bli litt variasjon i intervalltreningen. Kan derfor legge ut forslag til ulike varianter når jeg tester det.

Så for å svare på kommentaren jeg fikk, bør man fokusere mye på intervalltrening fram mot løpet, men også prøve seg på et par langkjøringer i uka, hvor man løper mellom 8-10 km. Da kommer du raskt til å merke fremgang. Det er også viktig å ikke glemme styrketrening oppi all løpingen. De dagene jeg løper intervaller kjører jeg også styrke, på både bein, mage, rygg og bryst. Veldig viktig å bygge opp musklene i beina, når man løper så mye.

Masse lykke til med treningen :)


3 kommentarer:

  1. Tusen takk for svar! :) Nå er det ut og løpe langkjøring i finværet :)

    SvarSlett
  2. Kan du legge ut styrketreningsprogrammet ditt? Jeg synes det er vanskelig å få trent styrke ordentlig når jeg ikke har et program, og som du vet er det rimelig dyrt med pt på treningssenterne. Hadde vært fint med noen tips :)

    SvarSlett