onsdag 1. september 2010

En fotballfrue det står respekt av

For noen uker siden var jeg så heldig å komme i kontakt med en jente ved navn Carina. Hun er kjæreste med Alex Mathisen, som spiller på AaFK. Med andre ord; en såkalt fotballfrue! Men hun er mye mer enn bare det:) I morgen reiser Carina til Ghana, for å jobbe på et barnehjem. Gjennom hele oppholdet skal hun blogge om dette prosjektet, og bloggen hennes finner dere HER.

I går møttes vi i Oslo, og vi skravlet i vei om alt mellom himmel og jord! Jeg fikk også høre litt om Ghana-prosjektet hennes. Hun ønsker nemlig å samle inn penger til barnehjemmet hun skal jobbe på. Pengene skal utelukkende gå til barnehjemmet; blant annet til medisiner, skolebøker, sportsutstyr og leker til barna.


Og dette er jo et initiativ jeg rett og slett beundrer henne for. Selv synes jeg det virker kjempespennende å skulle reise til Ghana, og jeg gleder meg til å følge bloggen hennes underveis. Jeg skal bidra med penger, og tenkte derfor å skrive om prosjektet her på bloggen, for å spre ordet til dere andre:) Ved å bruke litt kreativitet har hun blant annet fått bidrag fra Aune Sand, Marianne Aulie og hele Hotell Cæsar-gjengen, i tillegg til alle spillerne på AaFK.
Jeg synes alltid det er utrolig morsomt å møte mennesker som er engasjert og ikke minst inspirerende, og det er absolutt Carina!

Dersom dere ønsker å bidra kan dere sjekke ut denne linken: http://www.carinachristensen.no/vil-du-bidra/.

Og husk at du selv kan velge hvor mye du ønsker å bidra med, selv det minste bidrag gjør en forskjell:) Pengene går som sagt uavkortet til barnehjemmet, dette er sikret gjennom innsamlingsorganisasjonen JustGiving (justgiving.com).

God tur, Carina!






2 kommentarer: