torsdag 8. april 2010

Sentrumsløpet




En av dere blogglesere sendte meg noen spørsmål angående Sentrumsløpet. Så her tenkte jeg å svare så godt jeg kan. I år arrangeres løpet lørdag 24 april i Oslo. Jeg deltok i fjor, men vet enda ikke om jeg har mulighet til å delta i år. Håper det passer inn i timeplanen min, men jeg har hvertfall ikke meldt meg på enda.
Men her kommer noen av svarene:

- MÅ man løpe hele vegen?(1mil)eller kan man gå litt inni mellom?
Du velger helt selv hvor mye du vil gå/løpe underveis. Jeg er jo et konkurransemenneske, og løp derfor hele veien. Men det velger du altså helt selv. Det er også flere drikkestasjoner underveis, så du får fylt opp energilageret:)

- Koster det penger?
Prisen avhenger mye av når du melder deg på. Nå som det er kort tid igjen til løpet tror jeg prisene har gått litt opp, så tror det ligger på rundt 300 kroner.

- Er det mange "amatører" med?
I fjor var det hvertfall alt fra små barn til pensjonister med, så her kan alle som kan krype og gå delta! Det er jo litt av moroa!

- Hva var tiden din? og hvordan var det?
Ut i fra alderen din plasseres du i grupper, jeg var i aldersgruppen 20 - 24 år. Tiden min var på 52 minutter og 40 sekunder. Så i min aldersgruppe endte jeg på 24 plass av 75 stykker. Var ganske fornøyd med det, men i forhold til i fjor har jeg trent mye mer i år, og derfor er jeg revansjelysten!
Det var absolutt tungt, 1 mil er langt å løpe. Men følelsen av å løpe nedover Karl Johan foran mange mennesker, og så komme i mål er fantastisk, og det gir en god selvfølelse:) Dessuten vet jo ingen hvor lenge du har vært ute, så det er ingen vinnere eller tapere sånn sett.

- Er det noen spesielle regler rundt det å delta? Starter alle på likt?
Akkurat dette med spesielle regler vet ikke jeg så mye om, men jeg tror alle starter på likt. Du henter startnummeret ditt noen dager før.

Sånn, da har jeg prøvd å svare så godt jeg kan. Jeg anbefaler hvertfall på det sterkeste å delta i løpet, det er en kjempefin opplevelse! Og jeg håper derfor selvfølgelig at det passer for meg å delta.

Jeg kommer forresten til å legge ut bilder av det nye treningstøyet mitt litt senere, love it!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar