torsdag 4. februar 2010

Fobier

God morgen! Før jeg løper av gårde til trening, tenkte jeg å dele noe litt rart med dere. Tidligere denne måneden fikk jeg nemlig en utfordring av bloggeren Lene Johannesen (http://www.singelibyen.com/). Den gikk ut på å skrive 7 (ukjente?) ting om deg selv, og sende den videre til andre bloggere. Jeg kom ikke opp med så mye bra, men tenkte jeg kunne skrive om tre fobier jeg har! Vet at de fleste har en eller annen rar fobi, og her er hvertfall mine:
1. Noe av det mest ubehagelige jeg vet om er folk som berører knærne mine. Jeg føler virkelig sterkt ubehag dersom noen bare nærmer seg kneskålene mine. Tror jeg døde av en kneskade i mitt forrige liv... ;)


2. Den andre fobien min er skumgummi. Jeg klarer virkelig ikke å være i nærheten av skumgummi. Eller, jeg klarer hvertfall ikke å være i fysisk kontakt med skumgummi. Dette gjør at jeg f.eks ikke kan bruke øretelefoner med skumgummi på. Og det oppstod også et problem da vi lagde TV-innslag i fjor høst, og mikrofonen jeg holdt hadde en topp laget av skumgummi. Du ser det kanskje ikke her, men jeg er egentlig kjempe redd... (Så ille var det kanskje ikke, mulig jeg overdriver litt)

3. Den siste fobien min går ut på at jeg hater å se mye av noe. Mange små maur, mange små prikker eller kanskje verst av alt; mange små organismer som man ser beveger seg gjennom et mikroskop. Det kan derfor ofte være en plage å se TV-serien CSI, som ofte viser mange små organismer!Så, da var det sagt! Har dere noen rare fobier? (Og bare sånn at dere vet det, bare bildene i dette blogginnlegget gir meg frysninger)

5 kommentarer:

  1. Jeg har en fobi for edderkopper, til og med slike små stankelbein. Ekkle er di! Det kommer ett hyl for hver edderkopp jeg ser.. og insekter i det hele tatt liker jeg ikke.
    Har en slags vannskrekk og høydeskrekk også.. :)

    SvarSlett
  2. hehe, det var også noen fobier, men dette varierer jo fra person til person.

    Jeg har forbi til småkryp som ederkopper,fluer, veps osv. Har også fobier til ofentlige toaletter å slik, unngår gjerne de!

    SvarSlett
  3. Det var jo en grei vri på oppgaven dette!:) Fobi mot skumgummi har jeg ikke hørt om før, den var ny! hehe.. Slanger er min største fobi, grøss og gru..

    SvarSlett
  4. Endelig! Ikke bare jeg som ikke takler at andre tar på knærne mine

    SvarSlett
  5. Glad å høre at andre også har "fobi" mot skumgummi.
    Vet ikke om jeg vil kalle det fobi, siden jeg ikke er direkte redd skumgummi, men bare tanken på å ta på det gjør at jeg får frysninger lik den andre får da man gnisser negler på en tavle, eller bestikk mot porselen.
    Hatt dette så lenge jeg kan huske, og det gir seg aldri :(

    SvarSlett