onsdag 24. februar 2010

Blondine eller brunette?


Til tross for at resten av familien har mørkt hår, har jeg alltid hatt en lys hårfarge. Men nå begynner håret mitt å bli mørkere og mørkere, og derfor har jeg nå begynt å vurdere mulighetene. Skal jeg farge det mot den mørke fargen som begynner å komme, eller skal jeg fortsette med den blonde og lyse fargen?

Jeg prøvde nemlig å være brunette for noen år siden, men likte ikke helt fargen, og jeg syntes at kontrastene til hudfargen min ikke var særlig fin. Så nå er jeg veldig usikker. Liker jo veldig godt å være lys i håret, særlig om sommeren, når det blir solbleket. Men samtidig synes jeg ikke at det er noe fint, når jenter får mørk ettervekst. Jeg vurderer derfor å farge det veldig forsiktig, mot min egen farge, og kanskje prøve å ha det litt mørkere, med flere ulike striper. Noen som har tips til en fin hårfarge? Evt link til bilder? Eller tips til hva jeg burde gå for?

15 kommentarer:

  1. Jeg synes du kler den blonde hårfargen din kjempegodt! Men kan jo også bli fint med noen litt mørkere striper eller noe lignende også (:

    SvarSlett
  2. Synes du kler lyst hår! Men en person som har veldig fin hårfarge er Lauren Conrad fra the hills. Se på dette bildet : http://www.illusion.no/community/file/sns_uploads/394/images/Lauren+Conrad+Late+Show+David+Letterman+58YDjmKngvGl.jpg

    Hva synes du?

    SvarSlett
  3. Jeg syns du burde beholde den blonde fargen! Du kler den kjempegodt! :)

    SvarSlett
  4. Jeg synes du kler den blonde fargen veldig godt! :) jeg er selv ganske mørk i håret, men pleier og stripe det lysere nærmere sommeren, siden jeg synes det er utrulig fint med blondt hår om sommeren :)

    SvarSlett
  5. Hei.Synes den blonde hårfargen din er fin og passer deg veldig godt, men så klart er det morsomt med litt variasjon en gang i blant.
    Tror du hadde passet å være brunette også, mange blonde jenter farger det jo brunt for tiden, å de fleste passer det, noen passer det faktisk bedre å!! :)som du sier kan man jo begynne forsiktig å ta det steg for steg til du finner den fargen du synes du kler best:)

    Lykke til ! Ha en fin dag

    SvarSlett
  6. jag synes du passer utrolig godt til den blonde fargen din! jeg og elsker å vøre blond på sommeren :) du kan jo være blond på sommeren og stripe det litt mørkere mot høsten/vinteren? men gå gradvis til det mørke, visst ikk blir fargen så utrolig død ;)

    SvarSlett
  7. Astrid: Godt tips det å ha det lyst nå mot sommeren, for så å prøve å gjøre det litt mørkere:)

    Takk for tips generelt, mye bra:)

    Og til Anonym: Helt enig, Lauren Conrad har superfin hårfarge, hun ser jo veldig naturlig ut.

    SvarSlett
  8. Jeg tror at du hadde vært pen med lyst hår, og kanskje hadd 2 forskjellige bruntoner i striper :)

    SvarSlett
  9. Æ personlig liker mørkt hår, da ser øynene dine enda blåere ut, og en sjokolade farge alltid ser veldig sofistikert :-)

    SvarSlett
  10. http://www.cosmopolitan.com/hairstyles-beauty/hair-care/whitney-port-hair-styles

    Whitney Port har det fineste håret/hårfargen om dagen synes jeg. Noe for deg? :)

    SvarSlett
  11. du er smokin' som blondine, så tror du burde beholde den fargen mot sommeren kanskje? men utover høsten kanskje tone det blonde ut med noen mørkeblonde striper. ser for meg at det blir flott.

    SvarSlett
  12. Jeg hadde også samme problemet for et par år siden. Har alltid vært blond, men ville ha litt forandring. Som du sier, er jo sommerbleket hår veldig fint. Jeg ventet derfor til høsten kom før jeg farget det i en mørkere honningblond farge. Med en litt varmere farge blir ikke etterveksten så ille :) Håper dette hjelper på avgjørelsen :)

    SvarSlett
  13. Du må beholde det lyst!!! :)
    Du er kjempefin sånn!

    SvarSlett
  14. ha det blondt :) kjempe pent.

    SvarSlett