mandag 14. september 2009

Pappa + tatovering = sant ?!


Min kjære pappa, Hallvard, har denne høsten begitt seg ut på et nytt og spennende eventyr, han skal lære å danse! Det begynte så bra da han fikk utdelt dansepartner, han var super heldig som endte opp med den sjarmerende, og ikke minst rutinerte og talentfulle Alexandra! Men siden den gang har det skjedd mye. Pappa er som kjent en konkurransemann, og når han først bestemmer seg for noe, da skal det gjøres ordentlig! De danser og danser, men selvtilliten er ikke lenger helt på topp... For engelsk vals er langt i fra enkelt, noe jeg har forstått etter at pappa har vist meg noen av trinnene på stuegulvet. Sammen med resten av familien prøver jeg å oppmuntre og motivere til at det kommer til å gå bra på lørdag. Jeg gleder meg hvertfall utrolig mye til å se alle deltagerne på parketten på lørdag.

Men det er jo også en kjent sak at pappa aldri før har satt sine bein på et dansegulv, så hvor høye forventninger kan man egentlig ha? En ting er hvertfall sikkert, pappa er svært selvkritisk og har allerede forberedt familien på en god latter førstkommende lørdag. Han har faktisk gått så langt som å si at dersom han i løpet av konkurransen får en 10er på poengtavla si, ja da skal han med glede tatovere et titall et eller annet sted på kroppen sin! Er det en ting jeg aldri hadde trodd, så er det vel at min pappa vil være villig til å tatovere seg. Så nå gjenstår det å se, klarer pappa å mestre engelsk vals på lørdag, eller kanskje enda mer spennende; kommer jeg til å få en nytatovert pappa i løpet av høsten?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar